Αναγνώστες

15 Ιουλ 2018

Επικίνδυνη η κατολίσθηση της δημοτικής οδού στα Πηγαδάκια Χαλκουτσίου.




 Επικίνδυνη η κατολίσθηση της δημοτικής οδού στα Πηγαδάκια Χαλκουτσίου.

Εξελίσσεται η κατολίσθηση στην Δημοτική οδό Χαλκουτσίου – Δηλεσίου, στην θέση  Πηγαδάκια Χαλκουτσίου, κρύβοντας  μια πραγματική παγίδα θανάτου για τα διερχόμενα αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία…..
 Αυτό διαπιστώθηκε κατά την αυτοψία που ζήτησαν κάτοικοι και Σύλλογοι του Χαλκουτσίου, από το Τεχνικό Κλιμάκιο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ωρωπού, για την διαπίστωση της επικινδυνότητας της οδού Χαλκουτσίου – Δηλεσίου μετά τα Πηγαδάκια Χαλκουτσίου, που έχει υποστεί εμφανείς βλάβες και καθιζήσεις, σε ένα φαινόμενο που εξελίσσεται αργά, ξεκινώντας πολλά χρόνια πρωθύστερα.

Το κλιμάκιο των επιστημόνων αποτελούμενο από τον πολιτικό μηχανικό και έμπειρο Εδαφομηχανικό μελετητή Χάρη Λάμαρη, που είναι μέλος και επιστημονικός συνεργάτης της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ωρωπού, τον Γιώργο Χρ. Παναγόπουλο, Πρόεδρο της ΟΣΩ, πολιτικό μηχανικό με ειδίκευση στα προσωρινά και μόνιμα έργα αντιστήριξης, μαζί με μέλη των Δ.Σ. των Συλλόγων ΚΑΜΑΡΙ και ΔΡΟΣΙΑ Χαλκουτσίου, που ζήτησαν τον επί τόπου έλεγχο της οδού στο συγκεκριμένο σημείο, προέβησαν στην λεπτομερή καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, για την διαπίστωση της όποιας επικινδυνότητας ενέχει η σημερινή κατάσταση για τα διερχόμενα αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία.

Στην αυτοψία αποτυπώθηκε εναέρια με drone  η πλαγιά, με σκοπό να γίνει βήμα - βήμα ανάλυση στο γραφείο, για την διαπίστωση της σοβαρότητας της βλάβης, για τα αίτια του φαινομένου, αλλά και τους τρόπους αντιστήριξης της οδοποιίας. Μάλιστα πραγματοποιήθηκε και έλεγχος της παράκτιας ζώνης με σκάφος μέσω της θάλασσας.
Για να κατατεθεί όμως μια εμπεριστατωμένη έκθεση απαιτούνται να γίνουν περαιτέρω μελέτες, τόσο για την διαπίστωση του επηρεασμού του κυματισμού στην αποσταθεροποίηση του πρανούς, όσο και παρακολούθηση για τον επηρεασμό επιφανειακών και υπόγειων νερών στις διεπιφάνειες της πλαγίας.
Τα συμπεράσματα χωρίς να αποδώσουμε τα ακριβή αίτια της κατολίσθησης και οι λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος εκτιμούνται ως εξής:
1_Παράκαμψη του επικίνδυνου σημείου, με νέα χάραξη της οδού κοντά στο σημείο της κατολίσθησης, οδηγώντας με ασφάλεια τα αυτοκίνητα μακριά από την πλαγία, (εξετάζοντας όμως το ιδιοκτησιακό και την ασφάλεια του επάνω πρανούς), λύση που κρίνεται αρκετά εύκολη στην υλοποίηση και με μικρό κόστος, ενώ απαιτεί μια κατάλληλη  εδαφοτεχνική έρευνα.
2_Πάσαλλοι από οπλισμένο σκυρόδεμα και γεφύρωση του πλάτους της οδού που έχει καταρρεύσει ή έχει αποσταθεροποιηθεί,  με οπλισμένο σκυρόδεμα. Λύση όμως που απαιτεί περισσότερες υποστηρικτικές μελέτες και έχει σαφέστατα δυσκολότερη εφαρμογή και μεγάλο κόστος.
Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η λήψη άμεσων κυκλοφοριακών μέτρων καθώς και η προστασία του πρανούς από τα επιφανειακά όμβρια ύδατα που απορρέουν στην πλαγία και επιβαρύνουν την κατάσταση της πλαγιάς, (τοποθέτηση αμμοπαγίδων δίπλα από το αποκομμένο κατάστρωμα της οδού).
Μπορεί εύκολα να πραγματοποιηθεί κατάλληλη κυκλοφοριακή μελέτη, με ευθύνη των αρμόδιων φορέων, όπου θα προκύψει η συμπλήρωση της οδικής σήμανσης, ενώ πιθανόν να απαιτηθεί η τοποθέτηση μόνιμου μηχανισμού φωτεινού σηματοδότη,  που να επιτρέπει να κινούνται περιοριστικά τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, που είναι αυξημένος ο κυκλοφοριακός φόρτος, σε μία λωρίδα, με επιπλέον τοποθέτηση προστατευτικών μεταλλικών μπαρών/στηθαίων), ώστε να αποφευχθεί πιθανή πλαγιολίσθηση κοντά στο αποκομμένο κατάστρωμα της οδού, για να μην θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές.
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Ωρωπού, κατέθεσε σχετικό αίτημα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην αντιμετώπιση ανάλογων βλαβών και επικινδυνοτήτων, για να εξετάσουν οι Υπηρεσίες του, την δυνατότητα επίλυσης/δρομολόγησης ενός χρόνιου προβλήματος, που απασχολεί πάνω από μια δεκαετία την Τοπική Κοινωνία.
Μάλιστα είχε σχετικές επαφές με το γραφείο του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, για να δώσει ο ίδιος σχετική οδηγία, για την αντιμετώπιση της σοβαρής αυτής επικινδυνότητας, παρότι η αρμοδιότητα συντήρησης/επισκευής ανήκει στον Δήμο Ωρωπού.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.