Δεκάδες είναι οι διαμαρτυρίες που φτάνουν στα Συλλογικά όργανα των κατοίκων του Ωρωπού και την Ομοσπονδία Συλλόγων Ωρωπού, για υπέρογκους λογαριασμούς που στέλνονται από τον Δήμο Ωρωπού και αφορούν τις καταναλώσεις που έγιναν έως το 2ο εξάμηνο του 2023… Τα παράπονα και οι αντιδράσεις έχουν ήδη ξεκινήσει από αρκετούς πολίτες, οι οποίοι είδαν τους λογαριασμούς «φωτιά», και απόρησαν για τις καταναλώσεις, ενώ πολλοί από αυτούς δήλωσαν ότι αδυνατούν να τους πληρώσουν!
Και όλα αυτά πριν ακόμη τιμολογηθούν οι καταναλώσεις νερού που έγιναν από 01.01.2024, αφού δύο μήνες μετά την επανεκλογή της η Δημοτική Αρχή, αύξησε του συντελεστές και τις κλίμακες των τελών ύδρευσης, από +40% έως +100% , με το συνολικό ποσοστό επιβάρυνσης σε κάθε μελλοντικό λογαριασμό να κυμαίνεται από 33% έως 70%...!!!
Ποιοι όμως είναι οι λόγοι που έρχονται σήμερα υπέρογκοι λογαριασμοί πριν ακόμη εφαρμοστούν οι παραπάνω αυξήσεις «φωτιά»;
Ο πρώτος και βασικός λόγος είναι το γεγονός ότι η Υπηρεσία Ύδρευσης του Δήμου Ωρωπού, δεν μετρά τις καταναλώσεις ανά εξάμηνο, και δεν τιμολογεί τις πραγματικές καταναλώσεις στο χρονικό διάστημα των έξι (6) μηνών, αλλά μετακυλίει με αποκλειστική υπαιτιότητά της και αυθαίρετα σύμφωνα με τον Κανονισμό Ύδρευσης, παλαιότερες καταναλώσεις σε ένα τρέχοντα λογαριασμό, επιβάλλοντας μάλιστα παράνομα τιμολόγηση με αυξημένους κλιμακωτούς συντελεστές. Με αυτόν τον τρόπο η Υπηρεσία Ύδρευσης τιμολογεί με «καπέλο» τον καταναλωτή , αφού με υπαιτιότητα της δεν τιμολόγησε ανά εξάμηνο τις πραγματικές καταναλώσεις, ώστε να μην συγκεντρώνονται αυτές παράνομα σε τρέχοντες λογαριασμούς συμψηφίζοντας έτσι διαφορές από παλιότερες μη ακριβείς «καταμετρήσεις».
Εξετάζοντας καταγγελία που έγινε από ζευγάρι συνταξιούχων, που δυστυχώς τυχαίνει να είναι και οι δύο καρκινοπαθείς, με επιβαρυμένη την υγεία τους, (περίπτωση που έπρεπε να εξεταστεί ώστε να ενταχθεί σε κοινωνικό τιμολόγιο), έλαβαν τον Απρίλιο του 2024 λογαριασμό που αφορούσε κατανάλωση του 2ου εξάμηνου 2023, με εγγραφή κατανάλωσης νερού τα 310 κυβικά, ενώ η μέση κατανάλωση τα προηγούμενα έξι (6) εξάμηνα ήταν 60 κυβικά, (ξεκινώντας από το 2020), με το εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης της κατοικίας τους, να είναι ελεγμένο και να μην παρουσιάζει την παραμικρή διαρροή. Προφανώς η υπηρεσία ύδρευσης έκανε καταμέτρηση μετά από αρκετά εξάμηνα και τα χρέωσε σε ένα τρέχοντα λογαριασμό, με αποτέλεσμα να πληρώσουν με «καπέλο» ποσοστό μεταβολής, από 27% έως 227,27% την διαφορά που προκύπτει από την τιμολόγηση με μεγαλύτερες κλίμακες.
(αντί για 0,55 ευρώ το κυβικό)
101-200 κυβικά συντελεστής: 0,70 ευρώ ανά κυβικό
201-300 κυβικά συντελεστής: 0,90 ευρώ ανά κυβικό
301-500 κυβικά συντελεστής : 1,80 ευρώ ανά κυβικό
Επομένως το «καπέλο» στους κοινωνικά ευπαθείς συνταξιούχους
συμπολίτες που έκαναν την καταγγελία, να είναι +70,63 ευρώ…!!!
Μάλιστα η ίδια κατανάλωση των 310 κυβικών, που χρεώθηκε στους συνταξιούχους συμπολίτες μας, εάν είχε γίνει μετά την 01.01.2024 , αντί για 288 ευρώ που ήταν η συνολική οφειλή του εν λόγω λογαριασμού, λόγω της δραματικής αύξησης στις κλίμακες και τα τέλη ύδρευσης που έγιναν από την Δημοτική Αρχή, και ισχύουν από 01.01.2024, θα υποχρεώνονταν να πληρώσουν συνολικά 485,35 ευρώ για την ίδια κατανάλωση, δηλαδή το εξωφρενικά μεγαλύτερο ποσό των …+197,16 ευρώ….!!!
Ο δεύτερος λόγος και ένας ακόμη παράγοντας που δύναται να επιβαρύνει με χρεώσεις τους καταναλωτές, είναι οι συνεχόμενες και οι εκτεταμένες βλάβες του δικτύου ύδρευσης. Και αυτό συμβαίνει γιατί όταν διακόπτεται η παροχή του δικτύου, αυτό γεμίζει αέρα και εφόσον το τοπικό δίκτυο δεν διαθέτει κατάλληλο, αξιόπιστο, πιστοποιημένο και σε λειτουργία σύστημα ύδρευσης και σύστημα βαλβίδων – εξαερωτήρων, τα ρολόγια γυρίζουν και καταγράφουν, χωρίς να βγάζουν νερό. Με αυτόν τον τρόπο ένα μη αξιόπιστο δίκτυο «γεννά» χρεώσεις στους ανυποψίαστους καταναλωτές, όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι τα προηγούμενα χρόνια σε συγκεκριμένα σημεία του δικτύου ύδρευσης του Δήμου Ωρωπού, παρουσιάζονταν δεκάδες βλάβες στο διάστημα μόλις λίγων μηνών. Μάλιστα οι οποιοσδήποτε διασταυρώσεις των πολιτών όσον αφορά τις τρέχοντες καταναλώσεις και τις χρεώσεις της Υπηρεσίας Ύδρευσης, δεν είναι εύκολα εφικτές, αφού αυθαίρετα αποστέλλονται από την εν λόγω Υπηρεσία τον Απρίλιο του 2024, λογαριασμοί ύδρευσης με τιμολογήσεις – καταναλώσεις του προηγούμενου εξαμήνου….!!!
Ένας τρίτος λόγος είναι η αλλαγή των παλαιών υδρομετρητών με νέους ηλεκτρονικούς, που διαθέτουν ενσωματωμένο τηλεμετρικό καταγραφικό κατανάλωσης και επικοινωνιακό εξοπλισμό. Ενώ όμως οι υδρομετρητές αλλάζουν σε ηλεκτρονικούς, είναι ακόμη απροσδιόριστο χρονικά πότε θα λειτουργήσει στον Δήμο Ωρωπού, κατάλληλη κεντρική υποδομή με κεντρικό διαχειριστή του προγράμματος που θα συλλέγει αυτόματα τα αναλυτικά στοιχεία κάθε νέας ειδικής παροχής, χωρίς να μεσολαβεί ανθρώπινο «χέρι», μέχρι και την έκδοση του λογαριασμού, ώστε να πιάσει τόπο εν τέλει η νέα τεχνολογία και να αποφεύγονται ανθρώπινα λάθη, καθυστερήσεις στις μετρήσεις και εκτεταμένες διαρροές...! Ενδέχεται πάντως με την έκδοση των πρώτων νέων λογαριασμών, των οποίων οι μετρήσεις προέρχονται από τα ηλεκτρονικά υδρόμετρα, να παρουσιαστούν αυξητικές αποκλίσεις στην κατανάλωση, σε σχέση με τους προηγούμενους λογαριασμούς των οποίων οι μετρήσεις προέρχονται από τα παλαιά υδρόμετρα, λόγω μεγαλύτερης «ευαισθησίας» που παρουσιάζουν στην καταμέτρηση του νερού, τα νέα υδρόμετρα, (εντοπίζουν ακόμη και τις μικρότερες διαρροές από βρύσες, στην υδραυλική εγκατάσταση, κ.α.).
Αυτό όμως που χρειάζεται να επισημανθεί είναι το γεγονός ότι μετά τις αλλαγές υδρομέτρων που πραγματοποίησε Δήμος Ωρωπού σε συγκεκριμένους οικισμούς, η Υπηρεσία Ύδρευσης απέστειλε σε καταναλωτές λογαριασμούς με μεγάλες χρεώσεις που οι περισσότερες αποδίδονται τόσο στην έλλειψη όπως αναφέρθηκε παραπάνω αξιόπιστων μετρήσεων ανά εξάμηνο, όσο και σε ανθρώπινα λάθη που έγιναν στην τελευταία καταγραφή πριν την απόσυρση των παλαιών υδρομετρητών. Μάλιστα όσοι καταναλωτές δεν είχαν την προνοητικότητα ή δεν ενημερώθηκαν από τον Δήμο Ωρωπού για την μελλοντική αντικατάσταση και δεν κατέγραψαν ψηφιακά (με φωτογραφία ή βίντεο) την τελευταία ένδειξη των αποσυρμένων υδρόμετρων, θα «βασιστούν» αποκλειστικά στην «ένδειξη» του τεχνίτη που προχώρησε στην αντικατάσταση του παλαιού υδρόμετρου, η οποία εάν είναι λανθασμένη, δεν θα μπορεί πλέον να διασταυρωθεί από τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές….!
Πάντως είναι δεκάδες οι καταγγελίες για κακή σύνδεση και διαρροές που συμβαίνουν στους νέους υδρομετρητές από την λανθασμένη προσαρμογή τους στο υφιστάμενο δίκτυο ύδρευσης και έτσι «γεννώνται» πολλά ερωτηματικά για την τεχνική επάρκεια όσων έχουν αναλάβει την εργασία απόσυρσης και τοποθέτησης των νέων ηλεκτρονικών υδρόμετρων….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.